Infoteket om funktionshinder

   
Med kroppen som redskap : Samspel, kommunikation och umgänge med barn som har dövblindhet
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Hörselnedsättning
Författare
Titel och upphov
  • Med kroppen som redskap : Samspel, kommunikation och umgänge med barn som har dövblindhet
Utgivning, distribution etc.
  • Lund , Nationellt kunskapscenter för dövblindfrågor : 2019
Fysisk beskrivning
  • 51 s. ill.
Beskrivning
  • ”Med kroppen som redskap” är ett försök att göra det komplicerade både begripligt och lättillgängligt. Alla människor kommunicerar. De flesta med hjälp av syn och hörsel, men en del måste göra det via kroppen och det taktila sinnet. Det betyder bland annat att man själv, som anhörig, lärare eller annan stödperson, måste vara fysiskt nära. Har man inte fysisk kontakt kan barnet uppleva att ingen är där.
  • Genom mängder av konkreta bilder och exempel visar boken hur det går till att skapa och bibehålla kontakt, umgås, leka och utveckla kommunikation. Inte minst genom att delta i vardagens alla aktiviteter. Det kan vara allt från att laga mat tillsammans till att kunna röra sig självständigt i omgivningen.
Ämnesord
Personnamn
Institutionsnamn
*00001009cam a22002533a 4500
*0012830
*008191126s2019    sw ||||e||||||||| u|swe|d
*035  $a978-91-980027-6-8
*041  $aswe
*100  $aJalakas, Anna$4aut
*24510$aMed kroppen som redskap :$bSamspel, kommunikation och umgänge med barn som har dövblindhet
*260  $aNationellt kunskapscenter för dövblindfrågor :$bLund , $c2019
*300  $a51 s.$bill.
*500  $a”Med kroppen som redskap” är ett försök att göra det komplicerade både begripligt och lättillgängligt. Alla människor kommunicerar. De flesta med hjälp av syn och hörsel, men en del måste göra det via kroppen och det taktila sinnet. Det betyder bland annat att man själv, som anhörig, lärare eller annan stödperson, måste vara fysiskt nära. Har man inte fysisk kontakt kan barnet uppleva att ingen är där.
*500  $aGenom mängder av konkreta bilder och exempel visar boken hur det går till att skapa och bibehålla kontakt, umgås, leka och utveckla kommunikation. Inte minst genom att delta i vardagens alla aktiviteter. Det kan vara allt från att laga mat tillsammans till att kunna röra sig självständigt i omgivningen.
*653  $aDövblindhet
*653  $aBarn med dövblindhet
*653  $aKommunikation
*700  $aEstenberger, Monika
*7102 $aNationellt kunskapscenter för dövblindfrågor $4pbl
*852  $cHörselnedsättning
*856  $fC:\Users\maj043\Desktop\med kroppen.jpg$zKlicka på bilden för att få den större
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Bilder 
Klicka på bilden för att få den större
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Tillgängligt Infoteket om funktionshinderHörselnedsättning