Infoteket om funktionshinder

   
Att tolka barns signaler : lek och kommunikation hos barn med flerfunktionshinder
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Flerfunktionsnedsättning
Författare
Titel och upphov
  • Att tolka barns signaler : lek och kommunikation hos barn med flerfunktionshinder
Utgivning, distribution etc.
  • Gleerup, Malmö : 2008
Fysisk beskrivning
  • 233 s. ;
Beskrivning
  • Omarbetad version av författarens diss.
  • Lek är centralt för alla barns utveckling och är den aktivitet som dominerar under uppväxten. Att tolka barns signaler handlar om lek och kommunikation för och med barn med omfattande funktionshinder. Boken tar upp det tidiga samspelet mellan barn och föräldrar och andra i barnets närhet samt hur viktigt detta samspel är för barns utveckling. Hur barnen kommunicerar, hur och med vad barnen leker samt vilken funktion leken har i barnets samspel med sin omgivning är centrala teman i boken. Boken vänder sig till studenter och yrkesverksamma inom vård, habilitering och skola samt andra yrkesgrupper som arbetar med barn och unga. Den är även användbar för föräldrar och närstående till barn med funktionsnedsättningar.
Anmärkning: Språk
  • Mo svenska
Ämnesord
ISBN
  • 9789140664099
*00007002cam a2201873 a 4500
*0012406
*00520140916183042.0
*008080825s2008    sw     e||    ||| 0|swe||
*020  $a9789140664099
*035  $5Bo$a(Bo)423900
*035  $5Mo$a(Mo)b1701560
*035  $a(SE-LIBR)10955538$x10955538
*035  $a10955538
*041  $aswe
*084  $aOhfhc$2kssb/8
*084  $aDoef$2kssb/8
*084  $aEug$2kssb/8
*1001 $aBrodin, Jane,$d1942-$0179272$4aut
*24510$aAtt tolka barns signaler :$blek och kommunikation hos barn med flerfunktionshinder /$cJane Brodin
*260  $aMalmö :$bGleerup,$c2008
*300  $a233 s. ;
*500  $aOmarbetad version av författarens diss.
*500  $aLek är centralt för alla barns utveckling och är den aktivitet som dominerar under uppväxten. Att tolka barns signaler handlar om lek och kommunikation för och med barn med omfattande funktionshinder. Boken tar upp det tidiga samspelet mellan barn och föräldrar och andra i barnets närhet samt hur viktigt detta samspel är för barns utveckling. Hur barnen kommunicerar, hur och med vad barnen leker samt vilken funktion leken har i barnets samspel med sin omgivning är centrala teman i boken. Boken vänder sig till studenter och yrkesverksamma inom vård, habilitering och skola samt andra yrkesgrupper som arbetar med barn och unga. Den är även användbar för föräldrar och närstående till barn med funktionsnedsättningar.
*546  $5Mo$asvenska
*592  $aClip2MM$b2014-12-09
*653  $aKommunikationspsykologi
*653  $aKommunikation
*653  $aLek
*653  $aFlerfunktionshinder
*655 4$5Mo$aBok
*852  $cFlerfunktionsnedsättning
*856  $fG:\Biblioteket\Nedladdade bokomslag\Att tolka barns signaler.jpg$zKlicka på bilden för att få den större
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Bilder 
Klicka på bilden för att få den större
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Tillgängligt Infoteket om funktionshinderFlerfunktionsnedsättning