Infoteket om funktionshinder

Specialpedagogik och funktionshinder : Att möta barn och unga med funktionsnedsättning i en utvecklande lärmiljö
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Övriga böcker
Författare
Titel och upphov
  • Specialpedagogik och funktionshinder : Att möta barn och unga med funktionsnedsättning i en utvecklande lärmiljö
Utgivning, distribution etc.
  • Natur & kultur, Stockholm : 2011
Fysisk beskrivning
  • 334 s. : ill. ;
Beskrivning
  • I varje skolklass finns elever med olika förutsättningar och behov. Därför är det angeläget att alla lärare har kunskap om specialpedagogik och funktionshinder. Denna gedigna grundbok belyser de vanligaste funktionsnedsättningarna ur ett pedagogiskt perspektiv med utgångspunkt i lärares yrkesroll. I olika kapitel behandlas utvecklingsstörning, neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (ADHD, Aspergers syndrom, autism, koncentrationssvårigheter m.fl.), fysiska funktionsnedsättningar samt läs-, skriv- och matematiksvårigheter. Här finns rikligt med återkoppling till den pedagogiska praktiken samt tillgång till förklaringsmodeller för att hantera situationer som uppstår i vardagen.
Ämnesord
Personnamn
ISBN
  • 978-91-27-12020-4 (inb.)
*00006472cam a2201573 a 4500
*0012439
*00520150408141836.0
*008100803s2011    sw ||||e|    |||| 0|swe||
*020  $a978-91-27-12020-4 (inb.)
*035  $5Bo$a(Bo)485277
*035  $a(SE-LIBR)11891406$x11891406
*035  $a11891406
*041  $aswe
*084  $aEu$2kssb/8
*1001 $aJakobsson, Inga-Lill,$d1949-$0348360
*24510$aSpecialpedagogik och funktionshinder :$bAtt möta barn och unga med funktionsnedsättning i en utvecklande lärmiljö /$cInga-Lill Jakobsson och Inger Nilsson
*260  $aStockholm :$bNatur & kultur,$c2011
*300  $a334 s. :$bill. ;
*500  $aI varje skolklass finns elever med olika förutsättningar och behov. Därför är det angeläget att alla lärare har kunskap om specialpedagogik och funktionshinder. Denna gedigna grundbok belyser de vanligaste funktionsnedsättningarna ur ett pedagogiskt perspektiv med utgångspunkt i lärares yrkesroll. I olika kapitel behandlas utvecklingsstörning, neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (ADHD, Aspergers syndrom, autism, koncentrationssvårigheter m.fl.), fysiska funktionsnedsättningar samt läs-, skriv- och matematiksvårigheter. Här finns rikligt med återkoppling till den pedagogiska praktiken samt tillgång till förklaringsmodeller för att hantera situationer som uppstår i vardagen.
*592  $aClip2MM$b2015-04-17
*653  $aElever med särskilda behov
*653  $aSpecialpedagogik
*653  $aSkolan
*653  $aNeuropsykiatriska funktionsnedsättningar
*653  $aFysiska funktionshinder
*653  $aIntellektuell funktionsnedsättning
*698  $5Htut$aIS 2015
*7001 $aNilsson, Inger,$d1951-
*852  $cÖvriga böcker
*856  $fG:\Biblioteket\Nedladdade bokomslag\specialpedagogik och funktionshinder.jpg$zKlicka på bilden för att få den större
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Bilder 
Klicka på bilden för att få den större
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Tillgängligt Infoteket om funktionshinderÖvriga böcker