Hylla
Författare
Titel och upphov Elever med neuropsykiatrisk a svårigheter : vad gör vi och varför?
Utgivning, distribution etc. Studentlitteratur, Lund : 2015
Fysisk beskrivning
Beskrivning I Elever med neuropsykiatrisk a svårigheter – vad gör vi och varför? kopplas kunskap från det neurovetenskapliga kunskapsområdet samman med de konkreta svårigheter som många elever upplever i skolan i dag. Teoretiska resonemang kombineras med praktiska tips och förslag till diskussionsämnen för arbetslag i skolan. Författaren beskriver bland annat vikten av att känna till hur de exekutiva funktionerna – förmågan att styra och organisera sig själv – utvecklas för att förstå vilka utmaningar som elever med neuropsykiatrisk a svårigheter kan möta. Boken riktar sig till pedagoger, skolledare och andra yrkesgrupper som vill utveckla skolans verksamhet för att kunna erbjuda optimalt stöd för alla elevers utveckling. Även andra som vill förstå mer om varför elever med svårigheter så lätt hamnar i svårigheter i skolan bör läsa denna bok
Ämnesord
ISBN
*00005470cam a2201285 a 4500
*0012518
*00520160307155443.0
*008150813s2015 sw ||||e| |||| u|swe|d
*020 $a9789144057040
*035 $a(BOKR)9789144057040
*035 $a(SE-LIBR)18243421$x18243421
*084 $aVef$2kssb/8
*084 $aOhfh$2kssb/8
*084 $aEu$2kssb/8
*1001 $aCarlsson Kendall, Gunilla,$d1957-$044767$4aut
*24510$aElever med neuropsykiatrisk a svårigheter :$bvad gör vi och varför? /$cGunilla Karlsson Kendall
*260 $aLund :$bStudentlitteratur,$c2015
*300 $a208 s. ;
*500 $aI Elever med neuropsykiatrisk a svårigheter – vad gör vi och varför? kopplas kunskap från det neurovetenskapliga kunskapsområdet samman med de konkreta svårigheter som många elever upplever i skolan i dag. Teoretiska resonemang kombineras med praktiska tips och förslag till diskussionsämnen för arbetslag i skolan. Författaren beskriver bland annat vikten av att känna till hur de exekutiva funktionerna – förmågan att styra och organisera sig själv – utvecklas för att förstå vilka utmaningar som elever med neuropsykiatrisk a svårigheter kan möta. Boken riktar sig till pedagoger, skolledare och andra yrkesgrupper som vill utveckla skolans verksamhet för att kunna erbjuda optimalt stöd för alla elevers utveckling. Även andra som vill förstå mer om varför elever med svårigheter så lätt hamnar i svårigheter i skolan bör läsa denna bok
*592 $aClip2MM$b2016-03-23
*653 $aBarn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning
*653 $aBarn med ADHD
*653 $aBarn med Aspergers syndrom
*653 $aElever med särskilda behov
*653 $aSkolan
*653 $aPedagogik
*852 $cPedagogik och bemötande
*856 $fG:\Infoteket\Biblioteket\Nedladdade bokomslag\elever med npf.jpg$zKlicka på bilden för att få den större
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.