Infoteket om funktionshinder

   
Elever med neuropsykiatriska svårigheter : vad gör vi och varför?
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Neuropsykiatri Allmänt
Författare
Titel och upphov
  • Elever med neuropsykiatriska svårigheter : vad gör vi och varför?
Utgivning, distribution etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2015
Fysisk beskrivning
  • 208 s. ;
Beskrivning
  • I Elever med neuropsykiatriska svårigheter – vad gör vi och varför? kopplas kunskap från det neurovetenskapliga kunskapsområdet samman med de konkreta svårigheter som många elever upplever i skolan i dag. Teoretiska resonemang kombineras med praktiska tips och förslag till diskussionsämnen för arbetslag i skolan. Författaren beskriver bland annat vikten av att känna till hur de exekutiva funk­tionerna – förmågan att styra och organisera sig själv – utvecklas för att förstå vilka utmaningar som elever med neuropsykiatriska svårigheter kan möta. Boken riktar sig till pedagoger, skolledare och andra yrkesgrupper som vill utveckla skolans verksamhet för att kunna erbjuda optimalt stöd för alla elevers utveckling. Även andra som vill förstå mer om varför elever med svårigheter så lätt hamnar i svårigheter i skolan bör läsa denna bok
Ämnesord
ISBN
  • 9789144057040
*00005470cam a2201285 a 4500
*0012518
*00520160307155443.0
*008150813s2015    sw ||||e|    |||| u|swe|d
*020  $a9789144057040
*035  $a(BOKR)9789144057040
*035  $a(SE-LIBR)18243421$x18243421
*084  $aVef$2kssb/8
*084  $aOhfh$2kssb/8
*084  $aEu$2kssb/8
*1001 $aCarlsson Kendall, Gunilla,$d1957-$044767$4aut
*24510$aElever med neuropsykiatriska svårigheter :$bvad gör vi och varför? /$cGunilla Karlsson Kendall
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2015
*300  $a208 s. ;
*500  $aI Elever med neuropsykiatriska svårigheter – vad gör vi och varför? kopplas kunskap från det neurovetenskapliga kunskapsområdet samman med de konkreta svårigheter som många elever upplever i skolan i dag. Teoretiska resonemang kombineras med praktiska tips och förslag till diskussionsämnen för arbetslag i skolan. Författaren beskriver bland annat vikten av att känna till hur de exekutiva funk­tionerna – förmågan att styra och organisera sig själv – utvecklas för att förstå vilka utmaningar som elever med neuropsykiatriska svårigheter kan möta. Boken riktar sig till pedagoger, skolledare och andra yrkesgrupper som vill utveckla skolans verksamhet för att kunna erbjuda optimalt stöd för alla elevers utveckling. Även andra som vill förstå mer om varför elever med svårigheter så lätt hamnar i svårigheter i skolan bör läsa denna bok
*592  $aClip2MM$b2016-03-23
*653  $aBarn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning
*653  $aBarn med ADHD
*653  $aBarn med Aspergers syndrom
*653  $aElever med särskilda behov
*653  $aSkolan
*852  $cNeuropsykiatri Allmänt
*856  $fG:\Infoteket\Biblioteket\Nedladdade bokomslag\elever med npf.jpg$zKlicka på bilden för att få den större
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Bilder 
Klicka på bilden för att få den större
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Tillgängligt Infoteket om funktionshinderNeuropsykiatri Allmänt