Infoteket om funktionshinder

Inkluderingskompetens vid adhd & autism
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Pedagogik och bemötande
Författare
Titel och upphov
  • Inkluderingskompetens vid adhd & autism
Utgivning, distribution etc.
  • 2017
Upplaga
  • 2:a upplagan
Fysisk beskrivning
  • 356 sidor illustrationer
Beskrivning
  • Hur skapar vi en lyckad skolgång för elever med ADHD och autism? I boken får du stifta bekantskap med Funktionstrappans fyra steg. Där har hjärnforskning, evidensbaserad pedagogik och beteendevetenskap omvandlats till hundratals handfasta tips som även omfattar dyslexi och dyskalkyli.
  • Funktionstrappans fyra steg: Steg 1: Förstå autism, ADHD, styrkorna och de 50 nedsatta funktionerna. Steg 2: Kompensera nedsatta funktioner med rätt stöd och bygg på det som fungerar. Steg 3: Interagera funktionellt med elever, vårdnadshavare och kolleger. Steg 4: Excellera med en funktionell verksamhet genom rätt roller, processer och syn på inkludering.
Ämnesord
Okontrollerad titel
  • Inkluderingskompetens vid adhd och autism
ISBN
  • 9789163956973
*00012804cam a22023413a 4500
*0012766
*00520181005144154.0
*008171115s2017    sw ||||e||||||||| u|swe|d
*020  $a9789163956973$qinbunden
*035  $a(BOKR)9789163956973
*035  $a(SE-LIBR)21925748
*041  $aswe
*08204$a371.94$223/swe
*084  $aEuc$2kssb/8
*084  $aVlad$2kssb/8
*1001 $aJensen, Linda,$d1972-$4aut$4ill$0https://libris.kb.se/42gktphn2sf4bws#it
*24510$aInkluderingskompetens vid adhd & autism /$cLinda Jensen.
*250  $a2:a upplagan
*260  $aSödra Sandby :$bBe My Rails,$c2017
*264 3$c2017
*300  $a356 sidor$billustrationer
*500  $aHur skapar vi en lyckad skolgång för elever med ADHD och autism? I boken får du stifta bekantskap med Funktionstrappans fyra steg. Där har hjärnforskning, evidensbaserad pedagogik och beteendevetenskap omvandlats till hundratals handfasta tips som även omfattar dyslexi och dyskalkyli.
*500  $aFunktionstrappans fyra steg:
Steg 1: Förstå autism, ADHD, styrkorna och de 50 nedsatta funktionerna.
Steg 2: Kompensera nedsatta funktioner med rätt stöd och bygg på det som fungerar. 
Steg 3: Interagera funktionellt med elever, vårdnadshavare och kolleger.
Steg 4: Excellera med en funktionell verksamhet genom rätt roller, processer och syn på inkludering.
*653  $aElever med särskilda behov
*653  $aAdhd
*653  $aAutism
*653  $aInkluderande undervisning
*653  $aSkolan
*653  $aPedagogik
*7400 $aInkluderingskompetens vid adhd och autism
*852  $cPedagogik och bemötande
*856  $f\\LUL-NET\dfsLUL\Users\a\ake011\Eva\inkluderingskompetens-vid-adhd-autism.jpg$zKlicka på bilden för att få den större
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Bilder 
Klicka på bilden för att få den större
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Tillgängligt Infoteket om funktionshinderPedagogik och bemötande
Ex2Tillgängligt Infoteket om funktionshinderPedagogik och bemötande