Infoteket om funktionshinder

Värsta bästa jobbet : att arbeta som resurs för elever med autism och adhd
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Pedagogik och bemötande
Författare
Titel och upphov
  • Värsta bästa jobbet : att arbeta som resurs för elever med autism och adhd
Utgivning, distribution etc.
  • Gothia Fortbildning, Stockholm : 2019
Upplaga
  • Första upplagan
Fysisk beskrivning
  • 131 sidor
Beskrivning
  • Boken Värsta bästa jobbet vänder sig till dig som arbetar som, eller utbildar dig till, resursperson för elever med behov av särskilt stöd. Och till dig som är chef för eller kollega till resurspersoner. Många av de elever som behöver en extra vuxen för att klara sin skolsituation har en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning (npf) så som asperger, AST eller adhd. För att kunna göra ett bra jobb som resurs för de här eleverna är det viktigt att ha med sig en del kunskap om npf. Det är också viktigt att ha vetskap om hur man kan ta hand om sig själv på sin arbetsplats, och framför allt att ha en välfylld verktygslåda med idéer om hur man kan bemöta och stärka eleven. Vår förhoppning är att den här boken ska kunna komplettera det du redan kan och vet!
Ämnesord
Personnamn
ISBN
  • 9789177411338
*00007016cam a22013213a 4500
*0012767
*00520190523142723.0
*008190406s2019    sw ||||e||||||||| u|swe|d
*020  $a9789177411338$qhäftad
*035  $a(BOKR)9789177411338
*035  $a(SE-LIBR)p0p120n9ml32hb55
*041  $aswe
*08204$a371.92$223/swe
*084  $aEuc$2kssb/8
*084  $aEmm$2kssb/8
*084  $aVlad$2kssb/8
*1001 $aLindberg, Carolina,$d1975-$4aut$0https://libris.kb.se/khw05rr34nr1tzq#it
*24510$aVärsta bästa jobbet :$batt arbeta som resurs för elever med autism och adhd /$cCarolina Lindberg, Tarek Eddib och Malin Valsö.
*250  $aFörsta upplagan
*260  $aStockholm :$bGothia Fortbildning,$c2019
*300  $a131 sidor
*500  $aBoken Värsta bästa jobbet vänder sig till dig som arbetar som, eller utbildar dig till, resursperson för elever med behov av särskilt stöd. Och till dig som är chef för eller kollega till resurspersoner. Många av de elever som behöver en extra vuxen för att klara sin skolsituation har en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning (npf) så som asperger, AST eller adhd. För att kunna göra ett bra jobb som resurs för de här eleverna är det viktigt att ha med sig en del kunskap om npf. Det är också viktigt att ha vetskap om hur man kan ta hand om sig själv på sin arbetsplats, och framför allt att ha en välfylld verktygslåda med idéer om hur man kan bemöta och stärka eleven. Vår förhoppning är att den här boken ska kunna komplettera det du redan kan och vet!
*653  $aAdhd
*653  $aAutism
*653  $aElever med särskilda behov
*653  $aSkolan
*7001 $aEddib, Tarek,$d1992-$4aut$0https://libris.kb.se/fqmcvcx5czxhz99d#it
*7001 $aValsö, Malin,$d1974-$4aut$0https://libris.kb.se/97mqx4st0dr4bm6#it
*852  $cPedagogik och bemötande
*856  $f\\LUL-NET\dfsLUL\Users\a\ake011\Eva\varsta-basta-jobbet-att-arbeta-som-resurs-for-elever-med-autism-och-adhd.jpg$zKlicka på bilden för att få den större
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Bilder 
Klicka på bilden för att få den större
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Tillgängligt Infoteket om funktionshinderPedagogik och bemötande