Infoteket om funktionshinder

I relation till lärande : kommunikationsstöd i undervisningen
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Pedagogik och bemötande
Författare
Titel och upphov
  • I relation till lärande : kommunikationsstöd i undervisningen
Utgivning, distribution etc.
  • Aspeflo & Klamas AB Förlag , Hindås : 2019
Upplaga
  • Första utgåvan
Fysisk beskrivning
  • 204 sidor illustrationer
Beskrivning
  • Boken bygger på Ulrikas tidigare bok - FÖR ALLA I SKOLAN - och de fyra huvudkapitlen omfattar: Relationsskapande bemötande, En fungerande lärmiljö, Språka, läsa och skriva, samt Stöd och dokumentation på olika nivåer. I alla kapitel ligger fokus på att förstå och arbeta både förebyggande och åtgärdande med hjälp av en undervisning som tar hjälp av visuella stödstrukturer och bildstöd. Du kommer att inspireras till att tänka och planera din undervisning utifrån ett elevcentrerat arbetssätt, där de flesta av strategierna går att använda för alla elever i klassen, men där det också finns exempel för undervisning i det mindre sammanhanget.
Anmärkning: Innehåll
  • Relationsskapande bemötande; En fungerande lärmiljö; Språka, läsa och skriva; Stöd och dokumentation på olika nivåer
Ämnesord
Personnamn
ISBN
  • 9789151906171
*00010795cam a22020533a 4500
*0012771
*00520190401141138.0
*008190201s2019    sw ||||e||||||||| u|swe|d
*020  $a9789151906171$qstorpocket
*035  $a(BOKR)9789151906171
*035  $a(SE-LIBR)cm34bg9c9znq54fs
*041  $aswe
*08204$a372$223/swe
*084  $aEab.02$2kssb/8
*1001 $aAspeflo, Ulrika,$d1965-$4aut$0https://libris.kb.se/20dhndvl45nwxtj#it
*24510$aI relation till lärande :$bkommunikationsstöd i undervisningen /$cUlrika Aspeflo & Ebba Almsenius.
*250  $aFörsta utgåvan
*260  $aHindås :$bAspeflo & Klamas AB Förlag ,$c2019
*300  $a204 sidor$billustrationer
*500  $aBoken bygger på Ulrikas tidigare bok - FÖR ALLA I SKOLAN - och de fyra huvudkapitlen omfattar: Relationsskapande bemötande, En fungerande lärmiljö, Språka, läsa och skriva, samt Stöd och dokumentation på olika nivåer.

I alla kapitel ligger fokus på att förstå och arbeta både förebyggande och åtgärdande med hjälp av en undervisning som tar hjälp av visuella stödstrukturer och bildstöd.

Du kommer att inspireras till att tänka och planera din undervisning utifrån ett elevcentrerat arbetssätt, där de flesta av strategierna går att använda för alla elever i klassen, men där det också finns exempel för undervisning i det mindre sammanhanget.
*5058 $aRelationsskapande bemötande; En fungerande lärmiljö; Språka, läsa och skriva; Stöd och dokumentation på olika nivåer
*653  $aKommunikation
*653  $aKognition
*653  $aSkolan
*653  $aElever med särskilda behov
*7001 $aAlmsenius, Ebba$4aut
*852  $cPedagogik och bemötande
*856  $f\\LUL-NET\dfsLUL\Users\a\ake011\Eva\i-relation-till-larande.jpg$zKlicka på bilden för att få den större
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Bilder 
Klicka på bilden för att få den större
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Tillgängligt Infoteket om funktionshinderPedagogik och bemötande