Infoteket om funktionshinder

   
Elever med svag teoretisk begåvning
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Intellektuell funktionsnedsättning
Författare
Titel och upphov
  • Elever med svag teoretisk begåvning
Utgivning, distribution etc.
  • Natur & kultur, Stockholm : 2015
Upplaga
  • Första upplagan
Fysisk beskrivning
  • 63 sidor illustrationer
Serietitel - ej biuppslagsform
Beskrivning
  • Alla har inte samma förutsättningar från början men måste få samma möjlighet att utvecklas så bra som möjligt. Det finns en stor variation i förmågan att tänka abstrakt och teoretiskt som påverkar hur lätt och snabbt man tar till sig kunskap. Den här variationen är vare sig ny eller ovanlig, den har alltid funnits. Enligt psykologen Gunilla Carlsson Kendall finns det i varje klass ett antal elever som har svårt med teoretiskt tänkande, och för att kunna stötta dessa elever på bästa sätt måste vi våga prata om det. För att kunna ge alla möjligheter att utvecklas är det viktigt att förstå elevens förutsättningar och kunna ge stöd utifrån behov.
Ämnesord
ISBN
  • 9789127442139
*00009028cam a22016333a 4500
*0012838
*00520180213101906.0
*008150114s2015    sw ||||e||||||||| u|swe|d
*020  $a9789127442139
*035  $a(BOKR)9789127442139
*035  $a(SE-LIBR)17388188
*041  $aswe
*08204$a371.9$223/swe
*084  $aEu$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aCarlsson Kendall, Gunilla,$d1957-$4aut$0https://libris.kb.se/pm13xvz73td479m#it
*24510$aElever med svag teoretisk begåvning /$cGunilla Carlsson Kendall.
*250  $aFörsta upplagan
*260  $aStockholm :$bNatur & kultur,$c2015
*300  $a63 sidor$billustrationer
*4900 $aLärpocket
*500  $aAlla har inte samma förutsättningar från början men måste få samma möjlighet att utvecklas så bra som möjligt. Det finns en stor variation i förmågan att tänka abstrakt och teoretiskt som påverkar hur lätt och snabbt man tar till sig kunskap. Den här variationen är vare sig ny eller ovanlig, den har alltid funnits. Enligt psykologen Gunilla Carlsson Kendall finns det i varje klass ett antal elever som har svårt med teoretiskt tänkande, och för att kunna stötta dessa elever på bästa sätt måste vi våga prata om det. För att kunna ge alla möjligheter att utvecklas är det viktigt att förstå elevens förutsättningar och kunna ge stöd utifrån behov.
*653  $aIntellektuell funktionsnedsättning
*653  $aSkolan
*653  $aElever med särskilda behov
*653  $aInlärningssvårigheter
*852  $cIntellektuell funktionsnedsättning
*856  $fH:\Eva\elever-med-svag-teoretisk-begavning.jpg$zKlicka på bilden för att få den större
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Bilder 
Klicka på bilden för att få den större
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Tillgängligt Infoteket om funktionshinderIntellektuell funktionsnedsättning