Infoteket om funktionshinder

   
Så kan barn stärka sin organisationsförmåga : [enkla strategier för att lyckas bra i skolan ...]
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Pedagogik och bemötande
Författare
Titel och upphov
  • Så kan barn stärka sin organisationsförmåga : [enkla strategier för att lyckas bra i skolan ...]
Utgivning, distribution etc.
  • Natur & kultur, Stockholm 2011
Upplaga
  • 1. utg.
Fysisk beskrivning
  • 192 s. : ill. ;
Beskrivning
  • Många barn har svårt att planera, strukturera och hitta rutiner för sitt skolarbete och andra aktiviteter i vardagen. Hos ett barn med organisationssvårigheter uppstår lätt ett kaos när högen med läxor tycks oöverskådlig eller kravet att skärpa sig känns övermäktigt. I denna bok redogör författarna för bakomliggande orsaker till organisationssvårigheter och visar hur man på olika sätt kan stärka barns organisationsförmåga. De belyser olika organisationsstilar och ger konkreta metoder för hur man bland annat kan skapa en god studiemiljö hemma, träna barnet i att ha ordning på sina saker samt hitta fungerande rutiner för läxläsning och andra vardagliga utmaningar. Boken riktar sig i första hand till föräldrar, men också i hög grad till lärare vilka kan utgöra ett gott stöd i arbetet med att stärka barns organisationsförmåga.
Ämnesord
Personnamn
ISBN
  • 978-91-27-13155-2 (inb.)
*00003156pam 12200853 a 4500
*001779
*00520130829084026.0
*008110418s2011    sw ||||e     |00| 0 swe  
*020  $a978-91-27-13155-2 (inb.)
*035  $a(SE-LIBR)12147843$x12147843
*035  $a12147843
*0411 $aswe$heng
*084  $aEad$2kssb/8
*1001 $aKutscher, Martin L.
*24510$aSå kan barn stärka sin organisationsförmåga :$b[enkla strategier för att lyckas bra i skolan ...]  /$cMartin L. Kutscher & Marcella Moran ; översättning: Bitte Wallin ; [fackgranskning: Jenny Jägerfeld]
*250  $a1. utg.
*260  $aStockholm$bNatur & kultur,$c2011
*300  $a192 s. :$bill. ;
*500  $aMånga barn har svårt att planera, strukturera och hitta rutiner för sitt skolarbete och andra aktiviteter i vardagen. Hos ett barn med organisationssvårigheter uppstår lätt ett kaos när högen med läxor tycks oöverskådlig eller kravet att skärpa sig känns övermäktigt. 

I denna bok redogör författarna för bakomliggande orsaker till organisationssvårigheter och visar hur man på olika sätt kan stärka barns organisationsförmåga. De belyser olika organisationsstilar och ger konkreta metoder för hur man bland annat kan skapa en god studiemiljö hemma, träna barnet i att ha ordning på sina saker samt hitta fungerande rutiner för läxläsning och andra vardagliga utmaningar. 

Boken riktar sig i första hand till föräldrar, men också i hög grad till lärare vilka kan utgöra ett gott stöd i arbetet med att stärka barns organisationsförmåga.
*592  $aClip2MM$b2013-10-22
*653  $aAdhd
*653  $aBarn med ADHD
*653  $aADD
*653  $aBarn med ADD
*653  $aAspergers syndrom
*653  $aBarn med Aspergers syndrom
*653  $aNeuropsykiatriska funktionsnedsättningar
*653  $aManual
*653  $aKognition
*7001 $aMoran, Marcella
*7001 $aWallin, Bitte$4trl
*852  $cPedagogik och bemötande
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex 1Tillgängligt Infoteket om funktionshinderPedagogik och bemötande
Ex2Tillgängligt Infoteket om funktionshinderPedagogik och bemötande