Infoteket om funktionshinder

   
Hantera, utvärdera, förändra : med lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Pedagogik och bemötande
Författare
Titel och upphov
  • Hantera, utvärdera, förändra : med lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik
Utgivning, distribution etc.
  • Natur & Kultur 2018 , Stockholm :
Upplaga
  • Första utgåvan
Fysisk beskrivning
  • 327 sidor illustrationer
Beskrivning
  • Äntligen kombineras verktyg från lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik till en pedagogisk helhet. Verktygen är uppdelade i tre olika verktygslådor: hantera, utvärdera och förändra. Som personal eller förälder behöver man behärska alla tre: I perioder av stress och kaos behöver man kunna hantera. Man behöver sedan kunna utvärdera orsaker till stress och kaos, men också ta reda på vilket stöd personen behöver. Sedan behöver vi kunna förändra, vilket ibland innebär träning, ibland förändring av den fysiska miljön och viktigast av allt: att förändra den pedagogiska ramen så att den anpassas efter personen.
Ämnesord
Personnamn
ISBN
  • 9789127823303
*00018128cam a22031093a 4500
*0012692
*00520180918141642.0
*008180423s2018    sw ||||e||||||||| u|swe|d
*020  $a9789127823303$qflexband
*035  $a(BOKR)9789127823303
*035  $a(SE-LIBR)22598328
*041  $aswe
*08204$a362.2$223/swe
*084  $aVlb$2kssb/8
*084  $aVlad$2kssb/8
*084  $aOhfh$2kssb/8
*1001 $aHejlskov Elvén, Bo,$d1965-$4aut$0https://libris.kb.se/pm14b7c74vftd92#it
*24510$aHantera, utvärdera, förändra :$bmed lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik /$cBo Hejlskov Elvén, Anna Sjölund.
*250  $aFörsta utgåvan
*260  $c2018 ,$aStockholm :$bNatur & Kultur
*300  $a327 sidor$billustrationer
*500  $aÄntligen kombineras verktyg från lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik till en pedagogisk helhet. Verktygen är uppdelade i tre olika verktygslådor: hantera, utvärdera och förändra. Som personal eller förälder behöver man behärska alla tre: I perioder av stress och kaos behöver man kunna hantera. Man behöver sedan kunna utvärdera orsaker till stress och kaos, men också ta reda på vilket stöd personen behöver. Sedan behöver vi kunna förändra, vilket ibland innebär träning, ibland förändring av den fysiska miljön och viktigast av allt: att förändra den pedagogiska ramen så att den anpassas efter personen.
*653  $aSkolan
*653  $aNeuropsykiatriska funktionsnedsättningar
*653  $aAdhd
*653  $aAutismspektrumtillstånd
*653  $aManual
*653  $alågaffektivt bemötande
*653  $aPedagogik
*653  $aKognition
*653  $aSärskolan
*655 4$0https://id.kb.se/marc/NotFictionNotFurtherSpecified
*7001 $aSjölund, Anna,$d1969-$4aut$0https://libris.kb.se/75knvczr324k2wb#it
*852  $cPedagogik och bemötande
*856  $f\\LUL-NET\dfsLUL\Users\a\ake011\Eva\912782330X.jpg$zKlicka på bilden för att få den större
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Bilder 
Klicka på bilden för att få den större
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Utlånat12.02.2024Infoteket om funktionshinderPedagogik och bemötande
Ex2Tillgängligt Infoteket om funktionshinderPedagogik och bemötande