Infoteket om funktionshinder

   
Ska jag gasa eller bromsa? : en viktig fråga i skolan efter hjärnskakning!
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Förvärvade hjärnskador
Författare
Titel och upphov
  • Ska jag gasa eller bromsa? : en viktig fråga i skolan efter hjärnskakning!
Utgivning, distribution etc.
  • Hjärnskadeförbundet Hjärnkraft, Stockholm : 2019
Fysisk beskrivning
  • 42 sidor illustrationer
Beskrivning
  • Hjärnskakning är en av de vanligaste skador barn råkar ut för. De flesta barn som får hjärnskakning återgår till skolan och fritidsaktiviteter efter någon dags vila. För vissa barn kvarstår dock symtom som till exempel trötthet och huvudvärk under lång tid. Detta leder ofta till svårigheter i skolan och på fritiden vilket kan få stora konsekvenser för inlärning och mående. I texten beskrivs symtom och svårigheter samt konkreta förslag på åtgärder. Boken bygger på erfarenheter från psykolog, specialpedagog och fysioterapeut i mötet med barn som drabbats av hjärnskakning samt forskning. Informationen riktar sig till skolan, föräldrar och idrottsklubbar. Den kan också vara av värde för vårdcentraler och andra avdelningar som möter barn med hjärnskakning.
Ämnesord
Personnamn
Institutionsnamn
ISBN
  • 9789163996801
*00001871cam a22003973a 4500
*0012809
*00520191216153127.0
*008191114s2019    sw ||||e||||||||| u|swe|d
*020  $a9789163996801
*035  $a(SE-LIBR)r2mf2cjkpmfhg6ql
*041  $aswe
*08204$a616.8$222 (machine generated)
*084  $aVef$2kssb/8
*1001 $aBoström, Petra,$d1972-$4aut$0https://libris.kb.se/khw055v30klr9qs#it
*24510$aSka jag gasa eller bromsa? :$ben viktig fråga i skolan efter hjärnskakning! /$cPetra Boström - psykolog, Cristina Eklund - specialpedagog, Frida Berg - fysioteraput.
*260  $aStockholm :$bHjärnskadeförbundet Hjärnkraft,$c2019
*300  $a42 sidor$billustrationer
*500  $aHjärnskakning är en av de vanligaste skador barn råkar ut för. De flesta barn som får hjärnskakning återgår till skolan och fritidsaktiviteter efter någon dags vila. För vissa barn kvarstår dock symtom som till exempel trötthet och huvudvärk under lång tid. Detta leder ofta till  svårigheter i skolan och på fritiden vilket kan få stora konsekvenser för inlärning och mående.

I texten beskrivs symtom och svårigheter samt konkreta förslag på åtgärder. Boken bygger på erfarenheter från psykolog, specialpedagog och fysioterapeut i mötet med barn som drabbats av hjärnskakning samt forskning. Informationen riktar sig till skolan, föräldrar och idrottsklubbar. Den kan också vara av värde för vårdcentraler och andra avdelningar som möter barn med hjärnskakning.
*653  $aFörvärvade hjärnskador
*653  $aHjärnskador
*653  $aBarn med hjärnskada
*653  $aSkolan
*653  $aManual
*653  $aKognition
*7001 $aEklund, Cristina,$d1956-$4aut$0https://libris.kb.se/hftx49d1254bxnl#it
*7001 $aBerg, Frida$4aut
*7102 $aHjärnskadeförbundet Hjärnkraft$4pbl
*852  $cFörvärvade hjärnskador
*856  $fH:\Eva\GasaFramsidaWebb_gif.jpg$zKlicka på bilden för att få den större
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Bilder 
Klicka på bilden för att få den större
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Tillgängligt Infoteket om funktionshinderFörvärvade hjärnskador
Ex2Tillgängligt Infoteket om funktionshinderFörvärvade hjärnskador