Infoteket om funktionshinder

   
En skola som fungerar - för alla
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Pedagogik och bemötande
Författare
Titel och upphov
  • En skola som fungerar - för alla
Utgivning, distribution etc.
  • Studenlitteratur, Lund : 2017
Upplaga
  • Upplaga 1
Fysisk beskrivning
  • 103 sidor illustrationer
Beskrivning
  • I dagens skola planeras ofta verksamheten för att möta majoritetens behov, och först när det visar sig inte fungera börjar man söka efter alternativa lösningar. I boken uppmuntras vi att vända på tankegångarna och istället utgå ifrån de elever som behöver olika former av stöd och anpassningar, till exempel elever med en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning (npf). Fördelen med att tänka så, tvärtemot hur man brukar, är att det gynnar alla elever – för ingen missgynnas av en tydlig struktur med korta genomgångar, planering på tavlan och möjlighet till alternativa redovisningsformer. Tänker vi med andra ord ”rätt” från början skulle många elever kunna må bättre, utvecklas mer och slippa känna att de misslyckas i skolan.
Ämnesord
ISBN
  • 9789144118581
*00011697cam a22021013a 4500
*0012844
*00520191216125654.0
*008170706s2017    sw ||||e||||||||| u|swe|d
*020  $a9789144118581$qhäftad
*035  $a(BOKR)9789144118581
*035  $a(SE-LIBR)20892097
*041  $aswe
*08204$a371.009485$223/swe
*084  $a97D$2msc
*084  $aEm-c$2kssb/8
*1001 $aLundin, Joanna,$d1969-$4aut$0https://libris.kb.se/vs69jcmd1l95119#it
*24513$aEn skola som fungerar - för alla /$cJoanna Lundin.
*250  $aUpplaga 1
*260  $aLund :$bStudenlitteratur,$c2017
*300  $a103 sidor$billustrationer
*500  $aI dagens skola planeras ofta verksamheten för att möta majoritetens behov, och först när det visar sig inte fungera börjar man söka efter alternativa lösningar. I boken uppmuntras vi att vända på tankegångarna och istället utgå ifrån de elever som behöver olika former av stöd och anpassningar, till exempel elever med en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning (npf). Fördelen med att tänka så, tvärtemot hur man brukar, är att det gynnar alla elever – för ingen missgynnas av en tydlig struktur med korta genomgångar, planering på tavlan och möjlighet till alternativa redovisningsformer. Tänker vi med andra ord ”rätt” från början skulle många elever kunna må bättre, utvecklas mer och slippa känna att de misslyckas i skolan.
*653  $aSkolan
*653  $aInkluderande undervisning
*653  $aElever med särskilda behov
*653  $aKognition
*852  $cPedagogik och bemötande
*856  $fH:\Eva\en-skola-som-fungerar-for-alla.jpg$zKlicka på bilden för att få den större
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Bilder 
Klicka på bilden för att få den större
Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex1Tillgängligt Infoteket om funktionshinderPedagogik och bemötande